Jordgubbsomelett

Posted on torsdag, 16 juli 2009. Filed under: Äggrätter, Frukost, Lättlagat, Råkost, Stekt, Varmrätter | Taggar:, , , , |

Det är jordgubbssäsong och i min kyl återfanns nyligen väldigt många bär som på något sätt blivit över. Jordgubbsomelett är på intet sätt något nytt och revolutionerande men det är första gången jag provar.

IMG_5188

Ingredienser

3 ägg
2-3 msk grädde
1 nypa salt
1 msk basilika
1 krm kardemumma
2-3 dl jordgubbar
Smör

Gör så här

Vispa ägg, salt, kardemumma och grädde till en slät smet. Skölj, snoppa och skiva jordgubbarna.

Smält smöret i en stekpanna och häll i omelettsmeten. Fördela de skivade jordgubbarna och tillaga omeletten på medelvärme tills smeten stannat. Strö över basilikablad och servera.

Make a Comment

Kommentera

4 svar to “Jordgubbsomelett”

RSS Feed for Raringens LCHF – En [i huvudsak] vegetarisk receptsamling Comments RSS Feed

ohh! påminner mig om hawaiipizzan jag fick på mallorca i min ungdom, med jordgubb, kiwi, banan, annans och annat fruktigt.. =) ska nog prova!

åh så gott det såg ut! Detta måste jag prova. Jag ÄLSKAR jordgubbar!!! Mvh Linda

Inte riktigt överens med mig själv om jag tycker att basilika och kardemumma verkligen passar ihop!! Hmmm …
Första gången ”sådär” – andra gången skippade jag basilikan och strödde över lite florsocker istället. Mycket bättre – fast då blev det ju nästan som dessert-crepes!!
I vilket fall som helst så var det gott och tål definitivt att lagas fler gånger.

Tack för en trevlig site!

Spännande! Kanske blir att testa någon gång. 🙂


Where's The Comment Form?

  • Kategorier

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

