Medelhavsomelett

Posted on torsdag, 11 juni 2009. Filed under: Äggrätter, Lättlagat, Ost, Recept, Stekt, Varmrätter | Taggar:, , , , , , |

img_4855

1 stor portion

5 ägg
2-3 msk grädde
5 soltorkade tomater
5-10 gröna, fyllda oliver
½ dl riven parmesanost
Oregano
Salt och peppar
Smör

Tillvägagångssätt

Knäck äggen och vispa dem lätt tillsammans med grädde, salt och peppar.

Smält smöret i en mindre stekpanna och häll i äggsmeten. Sänk temperaturen till medelvärme. Strö över parmesanosten, fördela oliver och soltorkade tomater och krydda med oregano.

Låt stå på svag till medelvarm platta tills äggen är genomtillagade.

(Källa: Raringens eget hopkok)

Make a Comment

Kommentera

2 svar to “Medelhavsomelett”

RSS Feed for Raringens LCHF – En [i huvudsak] vegetarisk receptsamling Comments RSS Feed

Härligt med omeletter! Ost och oliver slinker ner i mina omeletter ibland också. Oregano har jag inte provat i detta sammanhang med det ska jag göra! Jag är annars förtjust i att ha färsk koriander i omelett.

Åhh… äntligen, ÄNTLIGEN en sida med vegetariska LCHF recept!!

Tack, du har räddat min dag!


Where's The Comment Form?

  • Kategorier

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

