Räkröra

Posted on lördag, 11 oktober 2008. Filed under: Äggrätter, Frukost, Lättlagat, Recept, Sallad, Sidorätter och tillbehör, Skaldjur | Taggar:, , , , |

Kan det bli för mycket ägg och räkor i ens liv? Detta är dessutom en röra som i högsta grad är strikt om man räknar varje kolhydrat, 1,5 g ger detta recept. Fast jag tycker fortfarande det är jättesvårt att få en röra att se aptitlig ut på bild…

En portion krämig räkröra

3 hårdkokta ägg
1 dl skalade räkor
3 msk stenbitsrom
½ dl majonäs
Salt, peppar och dragon

Gör såhär

Skala och hacka äggen grovt. Tina räckorna enligt anvisning på förpackningen. Själv brukar jag koka vatten i vattenkokaren och sen skålla räkorna i en sil. Blanda räkor med ägg, stenbitsrom och majonäs. Krydda och blanda runt. Hur lätt som helst.

(Källa: Raringens eget hopkok)

Make a Comment

Kommentera

4 svar to “Räkröra”

RSS Feed for Raringens LCHF – En [i huvudsak] vegetarisk receptsamling Comments RSS Feed

Åh vad det är härligt att surfa runt bland dina
recept! Jag är en ”fuskvegetarian” (gillar helt enkelt inte kött) som har svårt för att hitta LCHF-recpt som
jag gillar. Du räddar min dag! Tack!

Raringen jag saknar dig! Du fakirar väl eller
nåt’ å då finns det kanske inte så många recept
att lägga upp. Välkommen tillbaka så småningom.
Bloggvärlden är lite tråkigare utan dig.

Åh tack vännen. Har lite inlägg på gång. Det är ärligt talat mer brist på utrymme där jag för tillfället bor som gör det svårt att blogga på full fart. Håller på och renoverar hemma och min lägenhet är mer en byggarbetsplats än ett hem.

[…] paté kan med fördel serveras tillsammans med till exempel räkröra eller […]


Where's The Comment Form?

  • Kategorier

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

